O Kampanii Pisania Piórem

Organizatorem Kampanii jest Fundacja Polska Przedsiębiorcza wraz z marką Parker. Podczas ośmiu lat pracy nad promocją pisania odręcznego, pisania piórem, pisania poprawnego, ładnego, wokół idei zainicjowanych zostało wiele dodatkowych działań, które przeobraziły nasz projekt w szeroką akcję społeczną.

Z wielu badań naukowych i obserwacji wynika, że pisanie odręczne, szczególnie zaś pisanie piórem wiecznym, przekłada się wprost na nasze życiowe sukcesy. Ci, którzy pracują nad swoim charakterem pisma wzmacniają umiejętność koncentracji, są bardziej kreatywni, kształtują swoją samodyscyplinę, cierpliwość, pracowitość. Pisanie piórem nie tylko pobudza wyobraźnię i wyrabia charakter, ale sprzyja ogólnemu rozwojowi młodych osób.

W dobie powszechnej komputeryzacji i zwolenników „klikania”, niezmiennym pozostał fakt, iż nasz charakter i styl pisania świadczy o nas samych. Dlatego namawiamy do pisania piórem, bo poza naukowymi dowodami nad imponującą ilością zalet wynikających z tego nawyku, wierzymy, że pisanie piórem sprawia przyjemność.

W ramach Kampanii Pisania Piórem nie zapominamy o najmłodszych, zapraszając ich do udziału w Konkursie Ładnego Pisania. W ośmiu zorganizowanych do tej pory edycjach wzięło udział ok. 36 000 uczniów z całej Polski. Dla nieco starszej młodzieży organizowaliśmy Konkurs „Poeta Pióra”, który polegał na napisaniu wiersza piórem wiecznym. Swoją inicjatywę adresujemy też do nauczycieli, których zachęcamy do promocji piśmiennictwa wśród swoich wychowanków, a także do całego społeczeństwa, które zapraszamy do udziału w naszych akcjach, jak chociażby w Wystawię Piór Historycznych czy obchodach zainicjowanego przez nas Ogólnopolskiego Dnia Pisania Piórem. Nad całością naszych prac czuwa Kapituła pod przewodnictwem artysty grafika Andrzeja Pągowskiego oraz Ambasadorzy Kampanii – do tej pory byli to m.in.: Maciej Stuhr, Katarzyna Cichopek, Ania Dąbrowska, Marcin Mroczek czy Michał Żebrowski.